Follow by Email

donderdag 17 september 2015

Het gras is groen genoeg

Gisterochtend trok ik de gordijnen open. Midden in ons moestuintje zat het konijn. Genoeglijk courgette vretend. Blijkbaar kan hij zelfstandig uit zijn hok én uit zijn ren. Er waren mooie holletjes gegraven onder de struiken. Tomaat was niet zo lekker, maar de bloemen en courgette dus wel. Wie weet hoe lang hij al rond huppelde. Rafox opperde zelfs dat we misschien wel baby konijntjes krijgen. Ik heb hem rap weer gevangen en goed opgesloten. Blijkbaar is onze tuin groen en lekker genoeg om Vlekkie gelukkig te maken.

Eigenlijk geldt dat wel voor ons allemaal, bedacht ik opeens. Het gaat goed. Op school, thuis, overal.
Ik zou mijn gezin en leven niet willen ruilen. Het gras is nergens groener.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen