Follow by Email

dinsdag 28 juli 2015

In etappes op vakantie

Lavinia's gezondheid en een gezinsvakantie, dat was de afgelopen twee jaar geen goede combinatie. Gelukkig doet ze het nu best heel goed. Maar een spiraal naar boven, die moet je vooral niet onderbreken. Dus voeren we nu een alternatief plan uit.

Eerst ging ik met een vriendin naar Parijs. Twee dagen en één nachtje. Het was ontzettend gezellig, we hebben vreselijk veel gezien en het was top. Het voelde alsof ik veel langer weg was. Toch bijzonder, hoe je van zo'n kort reisje helemaal uit je systeem stapt en ontspant.
Rafox zorgde voor de drie kinderen en het konijn. Piak pruttelde vooraf behoorlijk, want dan kon ik hem niet in bed stoppen. Maar toen ik weer thuis was, wilde hij nog steeds dat Rafox zijn avondritueel deed! Die bleek twéé verhalen voor te lezen. Bovendien had hij ze natuurlijk ontzettend verwend.

Vandaag vertrokken Tiuri en Rafox naar Keulen, voor drie nachtjes. Rafox wilde graag langer weg, om écht vakantie te hebben. Tiuri is nu groot genoeg om zo'n stedentrip ook leuk te vinden. En op de foto's die ik krijg, stralen ze allebei.

Zielig voor Piak, dat hij nu niet ver weg gaat? Gisteren dreigde Rafox dat Tiuri niet mee mocht naar Keulen bij wangedrag: 'dan ga ik gewoon met Piak!' Waarop Piak in huilen uitbarstte, want hij wou thuihuihuis blijven. Dat zal dus wel meevallen.
Piak mag wel opblijven, deze drie avonden. In de praktijk betekende dat vandaag na het avondeten een potje memory en dan 20.15 in bed. Het grootste voordeel voor hem is dat Tiuri geen onrust geeft en aandacht kost.

Zo kon ik vanmiddag ongestoord ons kleutertje helpen met 'verven op nummer'. Met een fantastisch resultaat voor een vijfjarige!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen